Vortex

Poslední aktualizace: 2. prosince 2024
S populárním herním magazínem a YouTube kanálem Vortex spolupracuju už delší dobu, konkrétně od konce roku 2020, a troufám si tvrdit, že poměrně úspěšně a plodně. Posuďte sami. 😍

Živé streamy

Ať máte všechny živé streamy, které jsem zatím na Vortexu odvysílal, na jednom místě a ať nemusím tak často aktualizovat tuhle stránku, ☺️ rozhodl jsem se dát vám je sem chronologicky od nejstaršího po nejnovější do playlistu.
Moc si nárazové spolupráce s redakcí Vortexu vážím a děkuju, že jste vždycky ochotní dát mi prostor ukázat, jak to vypadá, když nevidomý hráč hraje přístupnou videohru, kdykoli vám to v těch pár lidech čas dovolí! 👍 ❤️ 👏

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Série článků o přístupnosti 1428: Shadows over Silesia

Při příležitosti oficiálního spuštění stránky hry pro nevidomé hráče jsem napsal seriál článků, ve kterých podrobně popisuju celý proces vymýšlení a implementace prvků přístupnosti do běžné videohry, od navázání spolupráce až do vydání.

  • První díl: Česká hra se otevře nevidomým jako The Last of Us Part II. Jak na přístupnost poslepu a počesku. Co to vůbec je a proč je to důležité
  • Druhý díl: Nejdražší na zapojení přístupnosti je zápal autorů. Rozebíráme proces výroby prvků, které v české hře umožní hraní i nevidomým
  • Třetí díl: Jak si i nevidomí mohou zahrát Shadows over Silesia. Podrobně rozebíráme funkce pro pohyb a orientaci ve slibné české historické hře
  • Čtvrtý díl: Zkoumání herního světa poslepu, a přesto svobodně. Funkce přístupnosti v Silesii umožňují nevidomým prohledávat prostředí s virtuální bílou holí

Rozhovory ve vidcastu Vortex

Už třikrát mě kluci pozvali na rozhovor do svého vidcastu. Ve všech případech jsme si dlouho povídali o aktuálním dění na poli přístupnosti videoher, o výhledech do budoucna, o tom, co je pro lepší přístupnost více her ještě třeba udělat, a o dalších souvisejících tématech.

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Článek o přístupnosti remaku The Last of Us Part I

Když hra vycházela, napsal jsem pro Vortex článek o svých prvních dojmech z její přístupnosti, cílený primárně na vidící veřejnost. Přestože na moje poměry je to spíš kratší článek, na Vortexu patří pravděpodobně k těm vůbec nejdelším. 🙂 Ve skutečnosti jde pouze o velmi zkrácenou verzi podrobné recenze tady na webu, která se navíc zaměřuje na celou hru z pohledu nevidomého hráče do daleko větších detailů. Nicméně tento zestručněný článek na Vortexu uvádím pro úplnost i tady.

Ostatní články

Dva ze zdejších článků – popisy her The Last of Us Part IIThe Vale: Shadow of the Crown pojaté spíše jako seznámení pro vidící veřejnost s tím, jak hraje hry nevidomý – mi původně vyšly na Vortexu, ještě než 4Sense Gaming vůbec vznikl. Pro úplnost tu proto uvádím odkazy i na ně, byť už jsou staršího data, takže si je můžete přečíst i přímo na místě původního vydání.