Pozvánka na mé vystoupení na 5. ročníku herního festivalu GamerPie

Je to oficiální! V sobotu 1. dubna 2023 od 13:00 zhruba do 13:50 budu mít tu nesmírnou a naprosto nečekanou čest vystoupit živě na 5. ročníku herního festivalu GamerPie – prvního herního festivalu v České republice, co si rád hraje a myslí to vážně, jak ho označují sami tvůrci. 🙂 V malém sále brněnského kina Art odprezentuju (snad dost volnou a interaktivní) přednášku s názvem Na co monitor: Hraní videoher poslepu nemusí být oximoron.
Jak už je na GamerPie tradicí, jednotlivá vystoupení se nahrávají. Proto později určitě bude na YouTube kanálu festivalu k dispozici ke zpětnému zhlédnutí i záznam toho mého.
Příspěvek bude cílený převážně na intaktní, vidící veřejnost, kdy předpokládám, že pro většinu přítomných bude už jen samotná představa, že by nevidomí mohli vůbec mít zájem hrát videohry (a natož v tom být i úspěšní, když se sejdou ty správné okolnosti a vývojáři her pamatují kromě jiného také na přístupnost), úplnou novinkou.
V první polovině příspěvku mám proto v plánu prostě jen krátce představit sebe a svůj projekt 4Sense Gaming, jaké jsou rozdíly mezi audiohrami a videohrami a jaké možnosti hraní soudobých přístupných videoher tedy momentálně vlastně existují. Ve druhé části pak v praxi demonstruju to, o čem jsem předtím mluvil, na ukázkách z her 1428: Shadows over Silesia a také The Last of Us Part I, která by tou dobou už měla být konečně veřejně dostupná i ve verzi pro PC (vývojáři už před časem oznámili datum jejího vydání 28. března), tedy na jediných dvou v době konání festivalu existujících přístupných videohrách pro PC takového rozsahu. Nebude samozřejmě chybět ani prostor na dotazy účastníků.

Anotace mého příspěvku

Co si představíte pod pojmem videohra? Většina z vás asi ne hráče, který takovou hru úspěšně hraje, aniž by se u toho díval na monitor.
Kolik her, které se dají hrát poslepu, vlastně existuje? Jak to vůbec vypadá, když někdo takovou hru poslepu skutečně hraje? Co ho k tomu vede a co z toho má? Dalo by se něco udělat pro to, aby byl zážitek nevidomých hráčů z hraní ještě lepší?
Pokud vás tahle myšlenka zaujala, přijďte se podívat na moji přednášku, kde dostanete na všechny tyto otázky odpovědi z vlastní žité zkušenosti.

Více zde

Bližší podrobnosti o festivalu GamerPie a jeho tradici, dosavadních úspěších, strhující atmosféře a v neposlední řadě samozřejmě i podrobný program najdete na oficiálním webu akce. Přestože samotný program nemusí být s odečítačem obrazovky na první nebo rychlé čtení dobře přístupný (odečítače ho čtou pouze jako lineární, statický text bez jakékoli semantické struktury), ostatní informace na stránce jsou jinak přístupné poměrně uspokojivě a rozhodně se z nich dozvíte vše podstatné.
Pokud tedy jste z Brna, nebo se rozhodnete udělat si výlet a zajistit si případně ubytování a/nebo doprovod, neměli jste na sobotu 1. 4. zatím jasné plány a ještě se vám podaří sehnat si lístek, budu rád, když si moje vystoupení přijdete poslechnout na vlastní uši a vyjádřit mi aspoň nevyslovenou morální podporu. 🙂 Ostatním, které to zajímá, určitě dobře poslouží záznam, o kterém vás všechny samozřejmě informuju, jakmile bude zveřejněný.
Tak mi držte palce, a kdo ví, třeba se s některými z vás potkáme. Paření zdar! ❤️ 👌 😍 ✊

Od Lukáš Hosnedl

Jsem zakladatelem a hlavním autorem těchto stránek. Světovou audioherní scénu sleduji aktivně od roku 2002, tu videoherní pak s delšími či kratšími přestávkami zhruba od roku 1996. Vyrůstal jsem na tržnicovém klonu legendární konzole NES (Nintendo Entertainment System). Už tehdy mě fascinovalo, že si můžu snadno zapamatovat, který zvuk (nezaměnitelné nostalgické osmibitové pípání) znamená kterou událost v herním světě, a podle toho reagovat, a tato fascinace mě neopustila dodnes. Moje konzolová cesta poté pokračovala přes krátká, ale osudová setkání se Segou MegaDrive 2, Segou Saturn a Nintendem GameCube až po všechny generace Sony PlayStationu, s výjimkou PS3, a prozatím končí u současného PlayStationu 5. Vytvořit blog zabývající se zkušenostmi s hraním z pohledu nevidomého hráče a zaplnit tak mezeru na české herní scéně bylo mým velkým snem už několik let. Proto věřím, že se v naší zemi najde mnoho podobných nadšenců, jako jsem já, kteří tento projekt náležitě ocení. ❤ ☺ Víc si o mně můžete přečíst na této externí stránce, která vám líp představí moji druhou - vážnější, pracovní - polohu. Ano, je to medailonek z projektu, kde pracuju. Co se tam ale přímo nedočtete, je, že jsem občas až moc velký perfekcionista pro svoje vlastní dobro. :-) Tím raději se věnuju zase tomuhle projektu, když mi na něj zbyde čas, aby té práce, vážnosti a perfekcionismu nebylo opravdu až moc. I sebe sama je občas potřeba brát s humorem, a k tomu jsou hry ideální prostředek! :-)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka je chráněna pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.