Vortex

S populárním herním magazínem a YouTube kanálem Vortex.cz spolupracuji už delší dobu, konkrétně od konce roku 2020, a troufám si tvrdit, že zatím poměrně úspěšně a plodně. Posuďte sami. 😍

Série článků o přístupnosti 1428: Shadows over Silesia

U příležitosti oficiálního oznámení spuštění stránky hry pro nevidomé hráče jsem začal psát nepravidelný a zatím nedokončený seriál článků, ve kterých podrobně popisuji celý proces vymýšlení a implementace jednotlivých prvků slepecké přístupnosti do běžné videohry, od navázání spolupráce až do vydání.

  • Druhý díl: Nejdražší na zapojení přístupnosti je zápal autorů. Rozebíráme proces výroby prvků, které v české hře umožní hraní i nevidomým
  • První díl: Česká hra se otevře nevidomým jako The Last of Us Part II. Jak na přístupnost poslepu a počesku. Co to vůbec je a proč je to důležité

Živé streamy

Měl jsem tu čest na Vortexu živě s Jirkou Bigasem streamovat obě pro přístupnost poslepu nejvýznamnější videohry, a sice konzolovou The Last of Us Part II a počítačovou (vychází pro Windows) 1428: Shadows over Silesia.


Rozhovory ve vidcastu Vortex

Už dvakrát jsem byl pozván na rozhovor do vidcastu Vortex. V obou případech jsme si se Zdeňkem Princem a Jirkou Bigasem dlouho povídali o aktuálním dění na poli slepecké přístupnosti videoher, o výhledech do budoucna, o tom, co je pro lepší přístupnost více her ještě třeba udělat, a o dalších souvisejících tématech.


Ostatní články

Dva ze zdejších článků – popisy her The Last of Us Part IIThe Vale: Shadow of the Crown pojaté spíše jako seznámení pro vidící veřejnost s tím, jak hraje hry nevidomý – mi původně vyšly na Vortexu, ještě než 4Sense Gaming vůbec vznikl. Pro úplnost zde proto uvádím odkazy i na ně, byť už jsou staršího data, takže si je můžete přečíst také přímo na místě původního vydání.