Partneři

Zde najdete přehled všech partnerů, kteří projektu významným způsobem pomohli nebo se kterými dlouhodobě úspěšně spolupracuji.

Mediální partneři

Radek Pavlíček (agora.muni.cz, portal-pelion.cz, poslepu.cz, icc-camp.info, inspo.cz)

S Radkem spolupracuji už několik let na mnoha různých aktivitách.

Kromě vlastních článků, případně překladů zahraničních zdrojů, které jsem publikoval na portálu Pélion, mi na tomto portálu Radek také vydal moji analýzu přístupnosti hry The Last of Us Part 2 ještě dlouho předtím, než vznikl projekt 4Sense Gaming, stejně jako sérii šesti úvodních videí o hře, kde základy jejích přístupnostních funkcí demonstruji v praxi. Pozdější textové články z tohoto serveru, prozatím zejména popis hry The Valerecenzi přístupnosti konzole PlayStation 5 s vestavěným odečítačem, nadále vydává i na Pélionu, který sleduje širší cílová skupina potenciálních čtenářů – zájemci o novinky v přístupnosti a asistivních technologiích obecně – než pouze hráči nebo zájemci o hry jako takové.

Díky Radkovi jsem také mohl hru The Last of Us Part 2 prakticky prezentovat formou workshopů na podzimní Agoře 2020 a na mezinárodním počítačovém a komunikačním táboře pro mládež s postižením zraku 2021. Obě tyto akce se odehrály pouze v online podobě.

V neposlední řadě jsem také díky spolupráci s Radkem mohl přednést příspěvek o novinkách v oblasti přístupného hraní na prvním ročníku konference INSPO News 2021.

playstation.com

Díky spolupráci se Sony Europe B.V. jsem získal konzoli PlayStation 5 a také hru Ratchet & Clank: Rift Apart.

Výsledkem této dlouhodobé spolupráce je prozatím recenze přístupnosti konzole s odečítačem, let’s play The Last of Us Part 2, recenze přístupnosti Ratchet & Clank: Rift Apart, výše zmíněné prezentace slepecké přístupnosti The Last of Us Part 2 na INSPO News 2021, podzimní Agoře 2020, na ICC 2021 Onlinev Podcastu Potmě na ostro, v podcastu Sector.sk, v reportáži České televizena Vortex.cz.

vortex.cz

Herní server Vortex.cz mi vydal článek o hře The Valečlánek o hře The Last of Us Part 2 ještě dlouho před vznikem tohoto serveru.

Bylo mi také nesmírnou ctí být hostem už několika živých streamů a rozhovorů.

Sbírka Světluška Nadačního fondu Českého rozhlasu

Díky PR podpoře od Světlušky jsem byl hostem Alžběty Trojanové v podcastu Potmě Na ostro a také v rozhovoru pro Czech Crunch.

Téčko Plus

Za opakované informování o novinkách z tohoto blogu i možnost vystoupit děkuji také pravidelné roomce Téčko Plus na Clubhousu, pořádané klubem Potměchuť při Tyflokabinetu SONS. V rámci pravidelných každoměsíčních setkání, kde se živě diskutuje o novinkách z oblasti asistivních technologií pro zrakově postižené, se tak můžete dozvídat i o novinkách na poli poslepu přístupných her.

Techničtí partneři

Daniel Střelec

Daniel výrazně vylepšil a zpříjemnil grafický design webu, aby ho byla radost číst nejen poslepu, s odečítačem obrazovky, ale i vizuálně.

Filip Košnar

Filip je autorem loga těchto stránek, jehož textový popis si můžete s odečítačem přečíst po kliknutí na příslušné tlačítko dole v patičce každé stránky webu.

Herní vývojáři

KUBI Games

KUBI Games alias Petr Kubíček je jednočlenné nezávislé české herní studio, jehož prozatím první titul 1428: Shadows over Silesia je od prvního dne po vydání plně přístupný nevidomým. Jedná se tak o historicky druhou video akční adventuru takového rozsahu (po The Last of Us Part 2), a vůbec první pro PC s Windows, která nabídne takovou úroveň přístupnosti od začátku a nativně.

  • Vytvořil jsem pro hru odkazovanou stránku pro nevidomé hráče, na níž najdete především podrobný rozpis všech prvků přístupnosti a také audio trailer vytvořený přímo nevidomým na míru;
  • v roli konzultanta pro přístupnost jsem vymyslel a pomohl odladit implementaci přístupnosti, kterou si můžete vyzkoušet na vlastní kůži;
  • na začátku roku 2022 jsem převzal korektury, koordinaci a dokončení anglické lokalizace;
  • koordinoval jsem vznik německé lokalizace;
  • podílel jsem se na korekturách českých textů;
  • napsal jsem o hře sérii článků na Vortex.cz, ve kterých podrobně popisuji proces implementace přístupnosti pro nevidomé do běžné videohry;
  • a v neposlední řadě jsem hru celkově důkladně otestoval víckrát, než dokážu spočítat.

Falling Squirrel Inc.

Kanadské nezávislé studio Falling Squirrel je autorem hry The Vale: Shadow of the Crown, na které jsem se významně podílel. Jedná se o příběhovou adventuru s prvky RPG bez vizuální stránky; v podstatě je to tedy audiohra, ale necílí pouze na nevidomé, naopak se snaží být zajímavá pro všechny, i mainstreamové hráče, kteří by si rádi zkusili něco nového. Krátce po vydání hry jsem na svém YouTube kanálu natočil kompletní průchod, ve kterém jsem se především snažil poctivě překládat všechny dialogy, protože bez nich by si hru užil jen málokdo.